Bazı uzmanlar, bu durumu Çin’in elektrikli araç pazarında talebin yavaşladığının bir işareti olarak değerlendirirken, bu hamlenin elektrikli araç devi tarafından hesaplanmış bir adım olabileceği üzerinde de duruyorlar. İddialara göre, Tesla çalışanları artık haftada beş gün çalışıyor, önceki altı buçuk günlük çalışma süresinde azalmaya gidildi. Özellikle batarya atölyeleri gibi bazı üretim hatları daha uzun süreli askıya alınmış durumda. Tesla’nın en azından Nisan ayı boyunca üretimi yavaşlatmaya devam edeceğine dair işaretler var. Bu durum, Çin tüketicilerinin genellikle daha az harcama yaptığı Tomb Sweeping Day tatiliyle de uyumlu.
Bu haberler, Çin’in hızla büyüyen elektrikli araç pazarındaki genel endüstri değişiklikleri arasında geliyor. Ülkenin Yeni Enerji Aracı (NEV) sektörü hala güçlü bir şekilde büyüse de, önceki yıllara göre daha az bir büyüme sergiliyor. Ayrıca, Tesla artık özellikle premium segmentte, BYD, Nio ve XPeng gibi giderek artan sayıda yetenekli yerel rakiplerle karşı karşıya. Bu şirketler, benzer bir müşteri tabanını hedef almak için agresif bir şekilde hareket ediyorlar.
Şanghay fabrikası, Tesla için kritik bir üretim ve ihracat merkezi olma özelliğini taşıyor ve yıllık 950.000’den fazla araç üretim kapasitesine sahip. Tesla hayranları, Ocak 2024’te Çin’de yapılan stratejik fiyat ayarlamalarını hatırlayacaktır. Bu, pazardaki fiyat savaşlarını kızıştıran cesur bir hamleydi. İlginç bir şekilde, Nisan ayında Çin’de potansiyel bir Tesla fiyat artışı olabileceğine dair doğrulanmamış raporlar var. Eğer bu doğruysa, bu, mevcut promosyon teklifleri hala geçerliyken tereddüt eden alıcıları hızlı bir şekilde sipariş vermeye teşvik etmek için zekice bir yol olabilir.
Herkesin aklındaki soru, Tesla‘nın üretim çıktısını ayarlama kararının, rakiplere karşı savunmacı bir yanıt mı yoksa stokları yönetmek ve daha fazla fiyat değişikliği öncesinde talebi artırmak için proaktif bir araç mı olduğudur. Bu, aynı zamanda tedarik zinciri ayarlamaları ve olası model yükseltmeleri için hazırlık gibi bir dizi faktörün kombinasyonu da olabilir.
Pazar analistleri, Tesla‘nın üretim ayarlamalarını yakından izliyor. Genel olarak EV sektörü, bu raporlara karşı temkinli bir şekilde tepki veriyor. Bu yavaşlama, bir potansiyel fiyat artışı söylentileriyle birleştiğinde, Tesla’nın Çin’de artan rekabetle karşı karşıya olabileceğine dair mevcut endişelere ekleyebilir. TSLA hisse fiyatı, ilk raporun ardından biraz oynaklık gösterdi ve yazım sırasında, Tesla‘nın Çin stratejisinin sonuçları hakkındaki yatırımcı belirsizliğini yansıtarak, işlem öncesi seansında yaklaşık 166$ civarında seyrediyor.