Ulaştırma Bakanlığı’ndan bir ilk: Karayollarında müzikli uyarı işareti!

Melodili Yol Uygulaması Ankara’da Hayata Geçirildi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Melodili Yol uygulamasının Türkiye’de ilk kez Ankara’nın Nallıhan ilçesinde hayata geçirildiğini açıkladı. Yol yüzeyine belirli aralıklarla yerleştirilen işaretlemeler veya oyuklar araçların geçişi sırasında titreşim ve ses üretme prensibine dayanıyor.

Titreşim ve Sesler Hedeflenen Ezgiyi Oluşturuyor

Bakan Uraloğlu, “Oyuklar veya işaretlemeler, araçların belirli bir hızla geçtiği takdirde müzikal bir melodi oluşturacak şekilde tasarlanıyor. Yüzeydeki her bir oyuk veya işaretleme, farklı frekansta bir nota verecek şekilde konumlandırılıyor. Sürücü sabit hızla seyrettiğinde, oluşan titreşim ve sesler birleşerek hedeflenen ezginin duyulmasını sağlıyor.” şeklinde açıklama yaptı.

İlk Uygulama Nallıhan’da Tamamlandı

Karayolları 4. Bölge Müdürlüğü (Ankara) sorumluluğundaki Nallıhan – Beypazarı Devlet Yolu’nun 21. kilometresinde bulunan Eymir Köyü mevkiinde uygulamanın tamamlandığını belirten Uraloğlu, çalışmaların Nallıhan Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme Sahası’nı etkilemeyecek şekilde gerçekleştirildiğini söyledi. Uygulamanın 12 Mayıs’ta başladığını ve 16 Mayıs 2025 tarihinde tamamlandığını belirten Uraloğlu, sürücülerin belirli bir hızda ilerlerken Mozart’ın Türk Marşı’nı net şekilde duyabildiğini ifade etti.

Yeni Uygulama Ankara – Eskişehir Yolu’nda Başlayacak

Uraloğlu, Melodili Yol uygulamasının ikinci etabı için çalışmaların 17 Mayıs 2025 tarihinde Ankara – Eskişehir Devlet Yolu’nun Sivrihisar çıkışı 37. kilometresinde yer alan Kertek mevkiinde başlatıldığını duyurdu. Yerleşim yerlerine yakın kesimlerde gürültü nedeniyle şikayetlerin arttığını belirten Uraloğlu, uygulamaların yerleşim alanlarından uzakta gerçekleştirildiğini vurguladı.

Sabit Hız ve Yolun Fiziksel Özellikleri Önemli

Melodili yol sisteminin en iyi sonucu verebilmesi için belirli teknik kriterlerin karşılanması gerektiğini belirten Uraloğlu, “Melodili yol uygulamasının en iyi sonuca ulaşması için, taşıtların saatte ortalama 100 kilometrelik sabit hızlarda ilerleyebileceği, düz ve pürüzsüz kaplamaya sahip yollarda yapılabileceğini” söyledi. Ayrıca Uraloğlu, “Melodili yol uygulamasının, aşınmayı önlemek ve melodinin net şekilde duyulmasını sağlamak için düşük trafik hacmine sahip, özellikle ağır taşıt trafiğinin az olduğu yollarda uygulanmasının önemli olduğunu” belirtti.

Related Posts

Hindistan Türkiye ekonomisini vurabilir mi?

Pakistan ile yaşadığı gerilim sonrası Türkiye’yi, taraf tutmakla suçlayan Hindistan’da Türkiye’ye karşı turizim boykotu ve ekonomik yaptırımlar dikkat çekiyor. Türkiye ile özellikle Hindistan tarafından yükselen gerilim, Hindistan’ın 6 Mayıs’ta …

Yaban ellerde arama, yerlinin parasını getir

Yurt dışında para arayıp bulamayan Bakan Şimşek’e, “Yabancı ile uğraşma, yerlinin yurt dışındaki parasını getir” çağrısı yapıldı.

BES-AR açıkladı: Dört kişilik bir memur ailesi Mayıs ayı açlık sınırı 35 bin liraya dayandı

Büro Emekçileri Sendikası Araştırma Merkezi (BES-AR) tarafından yapılan araştırmaya göre Mayıs 2025 döneminde dört kişilik bir memur ailesinin açlık sınırının 34 bin 888 TL, yoksulluk sınırının ise 84 bin 352 TL olduğu bildirildi. BES-AR tarafından …

Trump’ın politikaları şirketleri bilanço hedeflerinden caydırıyor

Küresel ölçekte bazı şirketler 2025’in ilk çeyrek sonuçlarının ardından yıl sonu kar ve büyüme beklentilerini aşağı yönlü revize etti veya tamamen geri çekti. Revizyonlarda ABD’nin yeni gümrük tarifeleri, maliyet enflasyonu, döviz oynaklığı ve …

Konut satış rakamları açıklandı

Türkiye genelinde konut satış sayısı, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 56,6 artarak 118 bin 359 oldu.

Meclis’te oluşturulan komisyon bir ayı aşkın süre geçmesine karşın hâlâ çalışmalarına başlayamadı: Tarım ‘bitkisel’ hayatta!

Borç batağındaki çiftçi çözüm yolları ararken, nisan ayındaki don felaketinin yaraları da hâlâ sarılamadı. TBMM’de oluşturulan komisyon aradan bir ayı aşkın süre geçmiş olmasına karşın hâlâ çalışmalarına başlayamadı.